Jakube, byla práce manažera hokejového klubu tvým snem? Jak ses vůbec k rysům dostal?
Mým snem určitě je a vždy i bylo pohybovat se ve světě sportu. Otec mě odmalička vedl ke všem možným pohybovým aktivitám, jelikož je také vášnivým sportovcem. S časem člověk hledá uplatnění a získává cenné zkušenosti, na základě kterých se ten sen a vize vyvíjejí. K rysům jsem přišel z třinecké mládeže, kde dodnes pracuji jako projektový manažer. Nicméně do organizace třineckého a frýdecko-místeckého hokeje bych se nedostal bez Dr. Williama Suttona, který pracoval 25 let po boku komisaře NBA, Davida Sterna a otevřel mi dveře do světa sportovního managementu. Pod jeho vedením jsem dokončil magisterské studium a získal pracovní zkušenosti u Tampy Bay Lightning a univerzitního sportu. Každopádně si nesmírně vážím příležitosti a důvěry, kterou jsem následně dostal od vedení naší organizace.
(Jakub Mikulík na snímku s manažerem obchodního oddělení Tampy Bay, Adamem Lawsonem)
V čem se práce v Tampě lišila od hokejové práce ve Frýdku-Místku?
Tak především Tampa Bay Lightning je ohromná organizace, kde pracuje mnohonásobně více lidí, tudíž úkoly jsou mnohem více rozděleny na daná oddělení. U nás má člověk daleko širší pole působnosti přes sestavení a sledování rozpočtu, ticketing, práci s partnery klubu, zajištění reklamního plnění až po správu sociálních sítí, marketing, komunikací s redaktory nebo organizaci utkání a fanouškovských akcí. Tím pádem u nás ve Frýdku si manažer projde vším možným a získá obrovský přehled nad fungováním sportovního klubu.
Vzpomněl jsi, že jedním z úkolů práce manažera je také úzká spolupráce s fanoušky…
Ano, máš pravdu. Už v minulém roce jsme se snažili pro fanoušky klubu připravit spoustu doprovodných akcí. Byli jsme s nimi na Lysé hoře, odehrál se i tradiční fotbalový zápas. Byli jsme také účastníky městských akcí, jako třeba Frýdek-Místek na kole, nebo Sportfest. Letos jsme na to vše chtěli navázat, jenže sami víte, že to kvůli koronakrizi nešlo. Podařilo se nám však i v této omezené době připravit duel fanoušků a hráčů HCFM na Playstationu. V rámci letního soustředění jsme pro děti z mládeže připravili naučnou stezku po stopách rysa. Mladí hráči tak měli informace přímo od zkušeného zástupce CHKO, se kterým se mohli sejít a povykládat. Začátkem sezony proběhlo také slavnostní předání 25 kompletních výstrojí mládeži, kterou se nám podařilo zajistit díky Ondry Paláta a NHLPA. Teď mě napadlo, že i přes omezené možnosti se letos jedna akce opravdu povedla.
Povídej, jaká to byla?
Byly to takové netradiční oslavy zisku slavného Stanley Cupu našim odchovancem Ondrou Palátem. Třikrát jsme se dokonce jako klub ocitli na oficiálních stránkách NHL.com. Udělali jsme videorozhovor s Ondrovými rodiči, proběhl také i livestream, a to přímo se samotným Ondřejem, který fanouškům odpovídal na otázky skoro hodinu. Za celou dobu provozování klubového facebooku jsme nedosáhli takové sledovanosti, jako tehdy. Najednou nám ta čísla stoupla čtyřnásobně více. Snažili jsme se fanouškům tehdy alespoň touto formou nabídnout úspěch frýdecko-místeckého rodáka. Navíc pořád věřím, že se samotný Stanley Cup přeci jen do Frýdku-Místku během příštího léta dostane a fanoušci jej uvidí naživo!
Jaké máš pracovní plány do budoucna?
Byli bychom určitě rádi, kdybychom si mohli během dubna připomenout páté výročí od postupu do první hokejové ligy, což stále považujeme za jeden z milníku našeho klubu. Rádi bychom se při této příležitosti setkali s fanoušky ve frýdecké Tankovně. Proběhla by nejen autogramiáda, ale připomněli bychom si hlavně náš poslední postupový zápas. Snad bude k tomu všemu na jaře situace příznivá.
Úzce v kontaktu s fanoušky může být klub i pomoci sociálních sítí. Jak vůbec funguje redakce v HC Frýdek-Místek, která se o kontakt s fanoušky stará?
Chceme se stále zlepšovat a nabízet toho fanouškům klubu stále víc a víc. Jsem moc vděčný a také i rád, že jsme začali více pracovat s videi. Ty se už začaly objevovat nejen na klubovém webu, ale dělali jsme i několik videorozhovorů na sociální sítě. Nastavila se nějaká koncepční práce zápasového dne a rádi bychom dále zdokonalovali naši činnost v tomto ohledu. I proto bychom strašně rádi do našeho redakčního týmu přijmuli nové zájemce. Kteří mají pro frýdecko-místecký hokej srdce a měli by zájem se podílet buďto na vytváření příspěvků pro sociální sítě, nebo i zpracování samotných článků a reportáží. Případně by se podíleli na videorozhovorech, které stále pro fanoušky chceme připravovat. Pokud se někdo mezi fandy najde, a já věřím, že určitě tam někdo takový je, ozvěte se nám na e-mail: hcfm2015@gmail.com. Budeme moc rádi.
Jak to máme v klubu s prodejem fanouškovských předmětů HC Frýdek-Místek?
Není to ještě ideální a dle našich představ. Před začátkem minulé sezony totiž skončil provoz oficiálního fan-shopu, který v hale Polárka zajišťovala externí společnost. Následně jsme jednali se sedmi případnými zájemci, kteří měli zájem provozovat prodej fanouškovských předmětů. Nakonec ale ke společné dohodě s žádným z nich nedošlo. I proto vznikl dočasný e-shop, o který se staral přímo klub. Mezitím jsme se snažili zajistit lepší řešení. Už před touto sezonou jsme byli připraveni prodávat předměty přímo během domácích utkání, a to v sektoru A. Jenže vše zhatil zákaz fanoušků na našich zápasech. Nebylo by komu věci prodávat. I proto jsme se vrátili k prodeji přes e-shop a momentálně se snažíme najít nějakého obchodníka, supermarket, prostě kohokoliv, kdo by nám chtěl pomoci. Kdo by měl zájem, aby součástí jeho obchodního prostoru byla také fanouškovská vitrína, kde by si pak frýdecko-místečtí fanoušci mohli reklamní předměty klubu zakoupit. Pokud by naši fanoušci měli možnost nám v tomhle pomoci, nechť nám pošlou jakýkoliv nápad či podnět na e-mail: hcfm2015@gmail.com.
ODKAZ NA ČLÁNEK K FAN-SHOPU
Nesmíme určitě zapomenout ani na partnery HCFM, kteří patří k nedílné součásti chodu jakéhokoliv klubu…
Tady musím zdůraznit, že si všech našich partnerů nesmírně vážíme. Zvláště pak v této těžké době, která nás už skoro rok trápí. Navíc došlo ke zkrácení herního formátu Chance ligy, kdy se z tříkolového systému udělal jen dvoukolový. Ani v této situaci po nás partneři nepožadovali krácení reklamního plnění. Ba naopak! Náš klub chtějí i nadále podporovat, čehož si ceníme. Společně tedy pracujeme na kompenzaci reklamního plnění, které by jinak proběhlo při zmíněném tříkolovém systému.
Co bys vzkázal všem na závěr?
Určitě bych chtěl závěrem poděkovat všem fanouškům klubu, partnerům, městu Frýdek-Místek, hráčům, realizačnímu týmu a společnosti Sportplex, která provozuje halu Polárka. Opravdu všem lidem, kteří se na fungování našeho klubu podílí. Nejsou to totiž jen výše zmiňovaní, je to další nesmírné kvantum lidí, ať už to jsou rolbaři, účetní, časoměřiči, redaktoři…nechtěl bych vůbec nikoho opomenout a vynechat. Prostě úplně všem přeji do nového roku pevné zdraví a pohodu.